Reklama: umění dávkovat lež

pondělí 11. červenec 2011 14:24

Na soukromí lidí útočí stále více parazitů

V novém režimu samozřejmě převzala důležitou roli reklama. Její lživost a vtíravost musíme všichni trpět nejen v televizi, ale například i v podobě letáků neustále vhazovaných do schránek, včetně těch označených "reklamu nevhazovat".

Možná proto, že život je často na prd, musí nás kreativci stále zasypávat novými růžovými květy. Představuji si tu přirozenou a "spontánní" atmosféru v officu, kde taková svěží dílka vznikají, aby nám sdělila hlubokomyslné moudro zakončené tečkou a udělala z plechových spotřebičů umělecké dílo na pozadí Mahlerovy hudby.

Tradiční reklama je nutné zlo, ale pohrdám lidmi (i když mě to nešlechtí), kteří nás za podpory operátorů otravují s různými supervýhodami po telefonu, kde vyvolávají v aspoň trochu inteligentním posluchači sžíravý pocit trapnosti svou robotickou mluvou. Nebo zvoní po bytech, divže ne každý týden.

Co to je za móresy? Kde se až zastaví? Neměl by parlament před těmito klíšťaty začít lidi nějak chránit? Zvlášť slabší povahy, jako jsem já, které se ještě skoro cítí provinile, když takové dobrodince vypoklonkují. Vzpomínám si, jak mi jedna taková telefonistka vyčinila za příliš váhavou mluvu, kterou připravuji jejího zaměstnavatele o čas.

PS: Už jste také dostali dopis od Readers´s Digestu, kolik milionů že to právě na vás čeká?

Alan Mikuláš

Alan Mikuláš

Alan Mikuláš

Mými oblíbenými tématy jsou společenské jevy, umění a například i feminismus, ale nikdy předem nevím, co mne přinutí reagovat.

Zajímám se zejména o aktuální společenská a kulturní témata. Píši i recenze na novinky ze světové literatury a hodnotím filmy na ČSFD. Dalším koníčkem je mi vytrvalostní běh.

REPUTACE AUTORA:
0,00

Seznam rubrik

Tipy autora